// ۱۸ اسفند ۹۶ ، ۰۳:۴۳

این روزها کمپین‌های بازاریابی دیجیتال یکی از دلایل اصلی موفقیت برند هستند. بنابراین شناختن اشتباهات رایج آن در زمان و هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال تغییر هستند. بنابراین افراد متخصص در این زمینه نباید به تجربیات گذشته‌ی خود اکتفا کنند و  لازم است همواره در حال یاد گرفتن راه‌های جدید باشند. فراموش نکنید که افزایش آگاهی و درس گرفتن از اشتباهات گذشته یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت در آینده است. اگر به کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ در گذشته نگاه کنیم، درس‌های بسیار ارزشمندی از آن‌ها خواهیم گرفت. درنتیجه می‌توانیم عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی رایج‌ترین اشتباهات برندها در دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم.

digital marketing

۱- مشخص نکردن اهداف

یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «شکست در برنامه‌ریزی درواقع همان برنامه‌ریزی برای شکست است.» و این موضوع کاملا در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ صدق می‌کند. نداشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، شکست شما را صد درصد تضمین می‌کند. شما قبل از شروع برنامه‌ریزی برای کمپین دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا دستاوردهای خود را مشخص کنید و سپس یک سری اهداف قابل اندازه‌گیری برای آن‌ها در نظر بگیرید. شما بدون یک برنامه‌ریزی دقیق هرگز نمی‌توانید میزان موفقیت‌های خود را اندازه‌گیری کنید یا بخش‌هایی را که یک کمپین نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، مشخص کنید. تغییر استراتژی و سرمایه‌گذاری بهتر برای برنامه‌های آتی دیجیتال مارکتینگ نیز از جمله دیگر مزایای مشخص کردن اهداف هستند.

۲- توجه نکردن به تجزیه‌ و ‌تحلیل‌ها

در دیجیتال مارکتینگ چیزی به نام اجرا و فراموشی وجود ندارد. کمپین‌ها باید به‌طور مرتب مورد بررسی قرار بگیرند و عملکردشان سنجیده شود. البته این به این معنا نیست که هر روز معیارهای بازدید از سایت را مورد بررسی قرار دهید، بلکه باید تغییرات کلی‌تر را تحلیل کنید. زمانی که صحبت از کمپین به میان می‌آید، باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود. به‌عنوان مثال کانالی که بیشترین مقدار ترافیک را ایجاد می‌کند، شاید کمترین مقدار محتوای جذاب را داشته باشد. بنابراین تنها در نظر گرفتن مقدار ترافیک نمی‌تواند دید خوبی از عملکرد کمپین به شما دهد.

۳- امتحان نکردن

تست کردن، یکی از کارهای ضروری برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. همان‌طور که در مورد قبلی گفتیم، هیچ کمپینی بدون تحلیل و بررسی نمی‌تواند به موفقیت برسد. نظارت کردن روی تحلیل‌های کمپین باعث بهینه‌سازی مراحل آن می‌شود و نتایج بهتری می‌دهد. بسیاری از ما خیلی سریع در مورد جواب دادن یا ندادن یک روش نتیجه‌گیری می‌کنیم؛ بدون اینکه علت دقیق آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. نتیجه‌گیری بدون تحلیل و بررسی تأثیر بسیار بدی بر موفقیت یک کمپین تبلیغاتی خواهد گذاشت. بنابراین تست کردن را اولویت کار خود قرار دهید و مطمئن شوید که راه انتخابی‌تان بهترین فرصت برای رشد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است.

digital marketing

۴- استفاده از همه‌ی روش‌های پرطرفدار

در دیجیتال مارکتینگ همیشه تعادل ظریفی بین حفظ روند فعلی و استفاده از روش‌های جدید وجود دارد. استفاده از جدیدترین ترندها و تغییرات یک صنعت، نیاز ضروری موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. این روزها همه چیز با سرعت بالایی تغییر می‌کند؛ بنابراین برندها و بازاریابان باید از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استراتژی‌ها مطلع باشند و در غیر این صورت نمی‌توانند در بازار رقابت دوام بیاورند. اما با این حال استفاده از یک پلت‌فرم یا تکنولوژی خاص تنها به دلیل محبوبیت آن در یک برحه‌ی زمانی، نمی‌تواند دلیل خوبی برای استفاده توسط برند باشد. پیروی کورکورانه از تازه‌ترین ترندها و بررسی نکردن آن‌ها، از بدترین کارهایی است که یک برند می‌تواند در کمپین دیجیتال مارکتینگ خود انجام دهد. بنابراین بهتر است از جدیدترین اخبار حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ اطلاع کسب کنید. همچنین هیچ روشی را بدون تحلیل و بررسی دقیق برای کمپین دیجیتال مارکتینگ خود انتخاب نکنید.

۵- انتخاب مخاطبان اشتباه

حتی دقیق‌ترین کمپین‌های برنامه‌ریزی شده نیز نمی‌توانند با انتخاب مخاطبان اشتباه به هدف خود برسند. در دیجیتال مارکتینگ، مخاطبان همه چیز هستند. شما هرچقدر که ایده‌ی جالب و خوبی برای کمپین خود داشته باشید، اگر نتوانید مخاطبان را به درستی انتخاب کنید، ایده‌تان هیچ ارزشی نخواهد داشت. شما قبل از انجام هر کاری باید کمی زمان بگذارید و مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کنید. نیازهای آن‌ها را بسنجید و ببینید که با چه زبانی باید با آن‌ها سخن بگویید و چه لغاتی بهتری می‌تواند نیازهای آن‌ها توصیف کند. دانستن پاسخ این سؤال‌ها، کلید اصلی طراحی یک کمپین تأثیرگذار است.

۶- دست کم گرفتن اهمیت موبایل

امروزه همه‌ی برندها می‌دانند که موبایل لازمه‌ی موفقیت در بازاریابی است. اما با این حال بعضی از بازاریابان هنوز هم اهمیت آن را دست کم می‌گیرند. شما باید موبایل را در اولویت فعالیت‌های آنلاین خود قرار دهید؛ در غیر این صورت شانس ارتباط برقرار کردن با تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. در بسیاری از صنایع، ترافیک استفاده از موبایل برای دسترسی به یک وب‌سایت به ۵۰ درصد رسیده است. بنابراین استفاده نکردن از امکانات موبایل شانس درگیر شدن بسیاری از مشتری‌ها با برند را از بین خواهد برد. همان‌طور که می‌دانید، این موضوع تأثیر زیادی بر موفقیت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ خواهد گذاشت.

اینکه بخواهید در تمام مراحل دیجیتال مارکتینگ عالی باشید و موفقیت برند خود را تضمین کنید کار سختی است. معمولا اشتباه کردن در این مسیر اجتناب‌ناپذیر است. اما شناختن اشتباه‌ها می‌تواند در زمان و هزینه‌ی شما صرفه‌جویی کند و با کاهش دادن میزان استرس، شانس موفقیت برند را بالا ببرد.

منبع: زومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است