// ۲۹ اسفند ۹۶ ، ۰۳:۰۱

اشتباهات زیادی از یک کارآفرین تازه‌وارد ممکن است سر بزند که در این مطلب، به شماری از آن‌ها می‌پردازیم. کارآفرین شدن به مهارت، تمرکز و زمان‌بندی صحیح نیاز دارد. بدون مهارت، خدمات یا کالای ارزشمندی به بازار ارائه نخواهید کرد. بدون تمرکز، تنوع گزینه‌ها و راه‌های پیش رو، زمان و منابع شما را تلف خواهد کرد و به بیراهه سوق خواهد داد. بنابراین برای اینکه کسب و کار خود را در مسیر رشد و افزایش درآمد قرار دهید، باید مشتاق باشید، از مشاوره‌های مناسب برخوردار شوید و نسبت به چالش‌های پیش رو احساس خوشایندی داشته باشید.

البته هر چه ماهر یا دارای شهودی قوی باشید، باز هم وقتی برای اولین بار دست به کار می‌شوید، اشتباه خواهید کرد. کارآفرینان نوپا باید به دنبال راهکارهای جدیدی برای اداره‌ی کسب و کار خود باشند. البته اینکه شما راه خود را پیدا کرده‌اید و به این نتیجه رسیده‌اید که چه کاری مناسب شما است، به این معنا نیست که از مشاوره‌ی افراد باتجربه‌تر، بی‌نیاز باشید.

کارآفرینی

در ادامه، از زبان گروهی از کارآفرینان جوان به بیان ۱۰ مورد از بزرگ‌ترین اشتباهاتی پرداخته‌ایم که می توانند به کسب و کار شما آسیب برسانند.

۱. وارد کردن مشکلات شخصی در کار

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات یک کارآفرین این است که خود را درگیر چالش‌های شخصی کند. هر کسی مشکلات شخصی مخصوص به خود را دارد؛ اما باید به یاد داشته باشید که نباید به آن‌ها اجازه بدهید بر شما مسلط شوند. در غیر این صورت حاشیه‌ها شما را زنده‌زنده خواهند خورد!

۲. صحبت نکردن با مشتریان

اشتباه بزرگ دیگر صحبت نکردن با مشتریان است. گاهی اوقات به‌قدری نسبت به انجام یک معامله یا فروش اصرار دارید که فراموش می‌کنید قسمت مهم قضیه را در نظر بگیرید. نیاز مشتری شما چیست؟ خدمات یا محصول شما چه راه حلی برای رفع نیاز وی دارد؟ اگر توانستید به این دو پرسش پاسخ واضح بدهید، از وقوع بسیاری از اشتباهات استراتژیک جلوگیری خواهید کرد.

۳. عجله داشتن بیش از حد

بعضی افراد وقتی وارد دنیای تجارت شدند، گرفتار بدو بدوها و عجله کن‌های فراوان می‌شوند. مشکل این قسمت آن است که مشغولیت شما افزایش پیدا می‌کند و هیچ وقتی برای خودتان باقی نمی‌ماند. در صورتی که خلاقیت، ایده های خوب و پروژه‌های قوی به زمان نیاز دارند.

۴. همه‌ی کارها را بر دوش کشیدن

اشتباهات در کارآفرینی

همان‌طور که در کسب و کار خود شروع به رشد می‌کنید، لازم است که نظم سیستماتیکی به حوزه‌ی کاری خود بدهید. قرار نیست بار تمام مسائل را خودتان به دوش بکشید. بنابراین دیدگاه شرکت یا سازمان خود را بر یک بخش از موضوع متمرکز کنید. فراموش نکنید هیچ کاپیتانی نه فرمان کشتی را می‌چرخاند و نه موتورهای آن را تنظیم می‌کند. کاپیتان، کشتی را در دریا به مقصد می‌رساند.

۵. غرق کار شدن

کار مداوم و بدون تعطیلی انرژی شما را نابود و شما را در ادامه‌ی رسیدن به اهداف سازمانی خود متوقف می‌کند. بنابراین سعی کنید تیم قابل اعتمادی بسازید و آن را اداره کنید. کار کردن با افراد قابل اعتماد، کلید قطعی موفقیت شما است.

۶. به دنبال سرمایه‌گذار خطرپذیر بودن

اکثر شرکت ها برای سرمایه‌داران خطرپذیر گزینه‌ی مناسبی نیستند. بهتر است برای جذب بودجه، از سرمایه‌گذاران کوچک‌تر شروع کنید تا در درازمدت شرایط جذب یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر را پیدا کنید.

۷. نداشتن نماینده یا دستیار

اعطای نمایندگی می‌تواند کار ساده‌ای باشد. ‌می‌توانید یک دستیار استخدام کنید و هر ماه مبلغی منصفانه‌ بابت آن بپردازید.

۸. پیروی نکردن از غریزه‌ی درون

گاهی اوقات شرایط یک معامله بیش از آن خوب است که واقعی به نظر برسد! معمولا پیروی کردن از غریزه‌ی درونی امری بسیار منطقی که نتایج غیر منتظره‌ی فراتر از حد تصور دارد.

۹. اهمیت ندادن به خواسته‌ی مشتری

هر مشتری یک سرمایه‌گذار است و هر محصولی که از شما خریداری می‌کند، نوعی شراکت در سهام شرکت به‌حساب می‌آید. بنابراین به مشتریان خود با این دید نگاه کنید. سعی کنید مشتری مناسب خود را کشف کنید و برای درک نیازش زمان بگذارید.

۱۰. احساسی بودن در کسب و کار

اشتباه کردن فرآیندی اجتناب‌ناپذیر است. با این حال مهم‌ترین پیامد اشتباهات ما این است که از آن‌ها درس بگیریم تا عواقب منفی حاصل از تصمیمات نادرست خود را کاهش دهیم. بهترین توصیه در این خصوص آن است که عواطف و کسب و کار را از یکدیگر جدا کنید. احساسات همانند ابری منطق ما را محو می‌کنند و گاهی اوقات باعث وقوع تصمیم‌گیری‌های غلط می‌شوند. پیش از آنکه هر تصمیمی بگیرید، احساسات خود را کنار بگذارید و دو تا سه مرتبه به آن فکر کنید.

منبع: زومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است