// ۱۶ اسفند ۹۶ ، ۰۳:۵۴

اگر مدت‌ها است در جستجوی شغل مناسبی هستید و هنوز موفق نشده‌اید حتی به آنچه در ذهنتان می‌گذرد نزدیک شوید، احتمالاً استراتژی شما به اصلاحات اساسی نیاز دارد. آیا حس می‌کنید استراتژی مناسبی برای جستجوی شغل آینده‌ی خود در پیش‌ گرفته‌اید؟ یا فکر می‌کنید ممکن است این استراتژی به برخی اصلاحات نیاز داشته باشد؛ یا باید آن را به‌طور کلی تغییر دهید؟

در این مطلب، چهار زنگ خطر را که به شما نشان می‌دهند باید استراتژی جستجوی شغلی خود را موردبازنگری قرار دهید، با شما به اشتراک می‌گذاریم:

هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنید!

سکوت شرکت‌هایی که برای آن‌ها رزومه فرستاده‌اید، درواقع یک فریاد بلند است که به شما می‌گوید باید برخی از تنظیمات کارتان را عوض کنید. شاید شما وقت و تلاش زیادی صرف نگارش درخواست خود نکرده‌اید. شاید رزومه‌ی شما به این دلیل توجه مدیران را جلب نکرده که فاقد افعال عملی و مثال‌های قابل‌ سنجش از دستاوردهای شما است. بهتر است محتوای خود را با دقت و تفکر بررسی کنید و اگر می‌توانید، از کمک یکی از افراد متخصص و مورد اعتمادبهره بگیرید.

ممکن است یکی دیگر از اشتباهات شما این باشد که بیش‌ازحد به بوردهای شغلی اینترنتی تکیه می‌کنید. مگان والز، مربی و متخصص مشاغل، می‌گوید اگر تنها به آگهی‌های آنلاین مراجعه کنید، شانستان را برای یافتن شغل خوب کاهش می‌دهید. امروزه ۸۵ درصد از فرصت‌های شغلی باز توسط ارتباطات و شبکه‌های حرفه‌ای پر می‌شوند. بنابراین بخشی از جستجوی خود را به تماس با اعضای شبکه‌هایی نظیر دوستان، همکلاسی‌ها، کارفرمای گذشته و ارتباطات لینکدین اختصاص دهید.

این فرض را هم در نظر بگیرید که شاید باید دامنه‌ی تلاش‌های خود را گسترده‌تر کنید.

دانکن متیسون یکی از نویسندگان کتاب «گشودن قفل بازار کار پنهان»، می‌گوید:

اگر کارهای پاره‌وقت را جستجو می‌کنید و انتظار دارید یک کار تمام‌وقت پیدا کنید، وقتش رسیده است که استراتژی‌های خود را مورد بازبینی قرار دهید. به‌علاوه، مدت‌زمانی که منتظر هستید کارفرمای یک شرکت با شما تماس بگیرد، جزو زمان جستجوی خود حساب نکنید. وقتتان را هدر ندهید و به جستجوی مثبت خود ادامه دهید.

 job-search strategy

در پیدا کردن شغل‌های خوب و ارسال درخواست، با مشکل مواجهید

اگر در مورد انتخاب گزینه‌های شغلی، سخت‌گیرانه عمل می‌کنید و حاضر نیستید وقتتان را بابت سوژه‌های قدیمی صرف کنید، روند درستی در پیش‌ گرفته‌اید؛ اما باید مطمئن شوید که در مکان‌ و جایگاه‌ مناسب و درستی به دنبال شغل مورد نظر خود می‌گردید و راهی که در پیش‌ گرفته‌اید، شما را به این هدف می‌رساند.

متیسون می‌گوید: «اگر کارفرمای خاصی در نظر دارید، باید مستقیماً به وب‌سایت آن شرکت مراجعه کنید یا از طریق مخاطبان شبکه‌ی حرفه‌ای و مدیرانی که در همان زمینه فعالیت می‌کنند، به‌نوعی درخواست خود را ارسال کنید.»

انجمن‌های حرفه‌ای و تجاری معمولاً بوردی دارند که مشاغل در دسترس را نمایش می‌دهد. شبکه‌ی شما می‌تواند این بوردها را در اختیارتان قرار دهد.

کارفرمایان بابت شغل‌های غیر مرتبط با شما تماس می‌گیرند

تماس استخدام‌کنندگان با کارجویان، غالباً دلپذیر و امیدوارکننده است؛ اما زمانی که متوجه می‌شوید شغل پیشنهادی آن‌ها با برنامه‌ها و تمایلات شما مغایر است، این امیدواری از بین می‌رود.

رزومه‌ی کاری را ارتقاء دهید و به‌روز کنید؛ آن‌هم به‌نحوی‌که اهداف شما کاملاً واضح و شغل درخواستی‌، مشخص باشد (ترجیحاً با مثال). اگر اخیراً پروفایل لینکدین‌ خود را بررسی نکرده‌اید، مطمئن شوید که اطلاعات شما دقیقاً نشان‌دهنده‌ی تمایلات شغلی فعلی است.

 job-search strategy

باوجود شرکت در مصاحبه‌های متعدد، پیشنهادی دریافت نکردید

یکی از ناامیدکننده‌ترین موقعیت‌ها، زمانی است که کارفرمایان با شما تماس می‌گیرند تا خبر عدم پذیرش را به شما بدهند. گرچه نمی‌توان به‌سادگی دلیل تصمیم آن‌ها را حدس زد؛ ولی بهتر است میزان آمادگی خود را برای حضور در جلسه‌ی مصاحبه، دوباره بررسی کنید. این ملاحظات را در نظر بگیرید:

  • آیا لباس مناسبی پوشیده‌اید؟
  • آیا اطلاعات لازم را درباره‌ی شرکت و صنعت مربوطه به دست آورده‌اید؟
  • آیا در طول جلسه لبخند می‌زنید و از سایر علائم مثبت زبان بدن استفاده می‌کنید؟
  • آیا لیستی از سؤالات متفکرانه‌ای که نشانگر هوش شما هستند، آماده کرده‌اید؟
  • آیا برای پاسخ دادن به پرسش‌های استاندارد (ازجمله توضیح نقاط ضعف) آماده‌اید؟
  • آیا رفرنس‌های شما، نشان می‌دهند که تا چه حد مشتاق حضور در این جایگاه شغلی هستید؟

همان‌طور که متیسون اشاره می‌کند، پیروزی در مصاحبه‌ها کار آسانی نیست، پس با بهترین برگ‌های برنده‌ی خود در جلسه حاضر شوید.

منبع: زومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است