// ۱۸ اسفند ۹۶ ، ۰۳:۳۲

راهکارهایی برای مثبت اندیشیدن با استفاده از قانون جذب

دوستان عزیز سایت پرورش افکار با قسمت دیگری از سری مقالات تکنیک های مثبت اندیشی در خدمت شما هستیم. در مقاله اول به مباحثی در مورد روش کنترل مغز و تسلط بر احساسات، و در مقاله دوم به تعریف شخصیت و تصور درست از خود پرداختیم. در این بخش قصد داریم به اعتماد به نفس، نقش و تاثیر آن برای رسیدن به مثبت اندیشی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اعتماد به نفس,تکنیک های مثبت اندیشی,راه های مثبت اندیشیدن

اعتماد به نفس

آیا می خواهید در تمام زندگی اعتماد به نفس بالایی داشته باشید؟ راهکارهایی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، به طور کامل دنبال کنید و اطمینان داشته باشید که اعتماد به نفس شما رشد چشم گیری خواهد داشت. از ستاره های هالیوود تا قهرمانان المپیک برای بالا بردن اعتماد به نفس خود از این راهکارها استفاده می کنند.

با تکرار و تمرین این تکنیک ها می توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. پس در آینده نیاز نیست یادتان باشد که باید اعتماد به نفس داشته باشید، خودتان به طور طبیعی این را به دست خواهید آورد. بسیاری از افرادی که از این سیستم استفاده کرده اند، متوجه شده اند زمانی که مشکل و چالشی پیش می آید، به خوبی می توانند بر خودشان مسلط شوند و تقریبا بدون فکر کردن می دانند که باید چه کنند. با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای مثبت اندیشیدن,راههای مثبت اندیشیدن,رسیدن به مثبت اندیشی

اعتماد به نفس و پیروزی را تصور کنید و در خود حس کنید

در کجای زندگی خود اعتماد به نفس ندارید؟! آنجا را تصور کنید! خودتان و آن محیط را به گونه ای تصور کنید که گویی واقعا در آن شرایط هستید و همه چیز به خوبی پیش می رود. اکنون رنگ ها را روشن تر و پررنگ تر کنید. صداها را بلندتر و حس آن ها را قوی تر کنید. اعتماد به نفس را در وجود خود حس کنید سپس انگشت شست و وسطی خود را به هم فشار دهید.

دوباره به تصویر توجه کنید. چیزی را که جسم شما در آن تصویر ذهنی می بیند، را ببینید. چیزی را که او می شنود، بشنوید و موقعیت را حس کنید. رنگ ها را روشن تر و صداها را بلندتر کنید. همان طور که حس خود را قوی تر می کنید به انگشتانتان نیز فشار بیشتری بیاورید. حالا انگشتان تان را رها کنید و به زمانی در آینده فکر کنید. زمانی که آن حس اعتماد به نفس را نیاز دارید. دوباره انگشت شست و انگشت وسطی خود را به هم فشار دهید و آن احساس اعتماد به نفس را به یاد آورید.

تصور کنید همه چیز، همان گونه که شما می خواهید، پیش می رود و احساس خوب اعتماد به نفس را لمس کنید. این کار را یکی دو بار امتحان کنید و دقت کنید که چه قدر خوب می توانید شرایط را کنترل کنید. زمانی که کارتان به پایان رسید، چشم ها را بازکنید و چند نفس عمیق بکشید.

هر چقدر که می توانید این تمرین ساده اما قدرتمند را انجام دهید. اطمینان داشته باشید که این کار هربار برای شما راحت تر و تاثیرگذارتر خواهد بود. این کار را حداقل برای 3 هفته تمرین کنید. هربار احساس کردید به چالش کشیده شده اید، انگشت شست و انگشت وسطی خود را به هم فشار دهید. و برای چند دقیقه تمرکز کنید، سپس می توانید به خودتان مسلط شوید.

بسیاری از قهرمانان المپیک دنیا دقیقا از همین تکنیک برای برنده شدن در مسابقات استفاده می کنند. اکنون شما هم می توانید از این تکنیک استفاده نمایید.

ذهن خیلی حساس است و اگر بتوانید زمانی که این سناریوها را در تخیلات خود پیاده کنید، به خودتان مسلط بوده و اعتماد به نفس داشته باشید، در دنیای واقعی و شرایط حقیقی هم بیشتر می توانید اعتماد به نفس و تسلط داشته باشید.

قانون جذب دو

خاطره ی استفاده از این تکنیک در یک اجرای بزرگ

فردی از بزرگ ترین تجربه ی اجرای خود برای نخستین بار در یک سالن نمایش چند هزار نفری می گفت: «من هیچ وقت تجربه ی اجرایی به آن بزرگی نداشتم. وقتی چند روز قبل از اجرا روی صحنه ایستادم به محوطه ی بزرگ و خالی نگاه کردم، در دلم احساس ترس داشتم. پس شروع کردم تا بر روی خودم کار کنم تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرم، در ذهنم تصور می کردم که این اجرا به بهترین شکل ممکن پیش می رود و با استقبال بی نظیر مردم مواجه خواهد شد.

زمانی که اجرا شروع شد، کمی احساس دلهره داشتم، ابتدا فکر می کردم که این تکنیک پاسخ نداده اما از لحظه ای که روی صحنه رفتم آرامش خوبی پیدا کردم و یک اجرای عالی داشتم. با وجود این که چند مشکل در حین اجرا اتفاق افتاد، من به خوبی توانستم کنترل اوضاع را در دست بگیرم.

پس از پایان اجرا تازه متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. در حین اجرا تصویر ذهنی من با اعتماد به نفس و اطمینان بود. به این دلیل است که مغز انسان خیلی دقیق است و در آن لحظه روی اعتماد به نفس تنظیم شده بود و تمام تمرکز من هم روی همان بود».

همه ی ما با اعتماد به نفس متولد می شویم. بچه ها نیز به کار خود اعتماد دارند. آن ها گریه می کنند و انتظار دارند به آن ها غذا داده و از آن ها مراقبت کنیم. همه ما این قدرت و توانایی را داریم که اعتماد به نفسی که با آن متولد شده ایم را دوباره به دست آوریم. یکی از اصلی ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام دهیم، این است که برای اعتماد به نفس و اطمینان به خودمان فضا باز کنیم. افرادی که اعتماد به نفس خود را از دست داده اند، اغلب می ترسند و برای عبور از مشکلات عجله کرده و از چالش ها اجتناب می کنند.

در این جا به دو قابلیت ساده نیاز داریم:

صبر

فکر با انعطاف

اعتماد به نفس,تکنیک های مثبت اندیشی,راه های مثبت اندیشیدن

خودتان را به اعتماد به نفس عادت دهید!

هر مرحله به نوعی یک ریسک است. هرچه بیشتر به داشتن اعتماد به نفس عادت کنید، بیشتر به ریسک کردن عادت می کنید. ریسک ها از بین نمی روند شما فقط یاد می گیرید که چگونه با آن ها روبه رو شوید و حسشان کنید؟! وقتی این اتفاق بیفتد، قدرت شما بیشتر می شود و یاد می گیرید چگونه به اهداف خود برسید و اعتماد به نفس تان بیشتر شود.

اجازه دهید یک مورد دیگر هم به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن اعتماد به نفستان بیشتر شود. این تمرین کاری بسیار لذت بخش است و قدرت شما را خیلی بیشتر می کند تا در آینده به موفقیت هایی دست یابید. هرچه بیشتر به آن عادت کنید، بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

اعتماد به نفس,تکنیک های مثبت اندیشی,راه های مثبت اندیشیدن

یک تمرین شگفت انگیز دیگر

بهتر است که چشمان خود را ببندید. ولی اگر نمی توانید با چشمانی باز آن را تصور کنید. دنیای ایده آل خودتان را تصور کنید. تصور کنید که رویاهای شما به واقعیت پیوستند و شما دقیقا همان کاری را که دوست دارید انجام می دهید.

دقیقا همان چیزهایی که دوست دارید را اطرافتان می بینید. از هر چیزی که می شنوید و از احساس خود، لذت می برید. آن لحظه را در بدن خود حس کنید و به آن رنگ دهید. توجه کنید که اگر این گونه از ذهن خود استفاده کنید، چه احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

حالا تمام اعضای بدنتنان اعم از پاها، دست ها، شکم، شانه، چشم ها، گردن، گوش، دهان و همه اندام ها پر از انرژی شده اند. آن انرژی را در خود نگه دارید. حالا سعی کنید این انرژی را به اطرافیانتان نیز القا کنید. با این تمرین ساده حتی می توانید بر روی اطراف و دیگران هم تاثیرگذار باشید. هر روز این کار را انجام دهید. مشاهده خواهید کرد که چگونه خوش بینی و اشتیاق به شما و اطرافیانتان رو می آورد. یادتان باشد که احساس شادی و هیجان واگیر دارد و به دیگران هم منتقل می شود.

اکنون چشمان خود را باز کنید. سپس بایستید و سرتان را در حالتی راحت روی شانه های خود بالا بگیرید. حالا دیگر شما آن فرد قبلی نیستید. زیرا این نیروی اعتماد به نفس از شما محافظت می کند. این تکنیک ها را هر روز به کار بگیرید تا از اثرات کاریزماتیک آن شگفت زده شوید. بنابراین تا جایی که می توانید از این تکنیک ها بیشتر استفاده کنید، تا اثر بیشتری داشته باشند. ایمان داشته باشید که به زودی خود را در جایگاهی خواهید یافت که مدت ها آرزوی آن را داشته اید.

منبع: پرورش افکار

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است