// ۰۳ فروردين ۹۷ ، ۰۲:۵۳

فرم درخواست کار سال ۱۹۷۳ استیو جابز به قیمت ۱۷۴،۷۵۷ دلار در حراجی RR Auction به فروش رفت. تقریبا یک هفته پیش خبرهایی مبنی بر به مزایده گذاشته شدن درخواست کار پر شده توسط استیو جابز برای فروش به بالاترین پیشنهاد در یک حراجی آنلاین منتشر شد. این درخواست برای موقعیت شغلی نامعلومی توسط استیو جابز در سال ۱۹۷۳ تکمیل شده بود؛ تقریبا سه سال بعد از آن تاریخ، جابز و استیو وزنیاک شرکت اپل کامپیوتر را رسما تاسیس کردند و چهار سال پس از آن جابز با عرضه‌ی عمومی سهام شرکت اپل میلیونر شد. به هر حال در سال ۱۹۷۳ زمانی که جابز درخواستش را پر می‌کرد، ماشین یا تلفن نداشت و در قسمت دسترسی به وسایل نقلیه جمله‌ی "امکان پذیر، اما غیر محتمل" را نوشته بود.

آخرین اطلاعات منتشر شده از حراجی RR Auction بالاترین پیشنهاد برای این سند را در حدود ۵۰ هزار دلار براورد کرده بود؛ در حال حاضر حراج به پایان رسیده است و این برگه که توسط مدیر اجرایی آینده‌دار ۱۸ ساله امضا شده بود به مبلغ ۱۷۴،۷۵۷ دلار فروخته شده است. خریدار این سند می‌توانست به جای این کار کمی بیشتر از ۹۸۱ سهام اپل را با قیمت‌های فعلی تصاحب کند یا اینکه ۱۶۶ عدد آیفون ایکس ۲۵۶ گیگابایتی را خریداری کند؛ اما تفاوت در این است که این مدرک در نوع خود بی‌همتا است و ارزش آن بسیار بیشتر از صرفا یک قطعه کاغذ مصاحبه‌ی شغلی است. گفته می‌شود که این پیشنهاد توسط یک کارآفرین اینترنتی ناشناس که در لندن زندگی می‌کند داده شده است.

درخواست کار استیو جابز

فرم درخواست کار استیو جابز در سال ۱۹۷۳

برای اینکه بدانید خاطرات استیو جابز برای کلکسیونرها تا چه اندازه ارزشمند است باید در نظر بگیرید که تعداد زیادی از مدارک ارزشمند شخصیت‌های مهم آمریکایی موجود در حراجی RR Auction از جمله نامه‌ای که توسط مارتا واشنگتنامضا شده و توسط شوهرش مهر شده است و بیانیه‌ای که توسط بن فرانکلین و جان هنکاک نوشته شده است همه با قیمت‌هایی کمتر از درخواست کار جابز تخمین زده می‌شوند، این در حالی است که این مدرک حتی توسط بنیان‌گذار اپل امضا هم نشده است.

همه‌ی این مطالب و تمام دستاوردهای مهمی که این مردان به دست اوردند نشان می‌دهد که معرفی آیفون اپلدر تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۰۷ (۱۹ دی ۱۳۸۵) توسط استیو جابز تا چه حد تاثیر گذار بوده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است