// ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۵۷

در این پست می خوام درباره کسب و کار و اشتغال زایی در ایران بنویسم. از شما عزیزان میپرسم، آینده اقتصادی ایران روشن خواهد شد و یا مثل الان تیره و تار خواهد شد؟ نرخ دلار 4200 تومانی مگر داریم؟ در جامعه معاملات ارزی فرق میکند ولی در سامانه نیما دولت نرخ دلار 4200 میباشد. آخه چگونه؟؟

صرافی های بیچاره نمی توانند دلار به دست مردم برسانند. اشتباه نکنید، من از صنف صرافی و ... دفاع نمیکنم و از این کار سودی به من نخواهد رسید. درسته بعضی از صراف ها در بالا بردن نرخ دلار تاثیر گذار بودند ولی آیا انصاف است که تمام صرافی ها را نقره داغ کنیم؟؟

از نرخ دلار و صرافی ها فاصله میگیریم و کمی درباره قیمت سکه صحبت میکنیم.

این روزها قیمت سکه بین 1/800 و 2/100 بالا و پایین میشود. بی تدبیری این دولت باعث نابسامانی اوضاع اقتصادی در کشور شده است، که دود این ماجرا فقط به چشم مردم میرود و مسولان به خیال راحت با هم لابی میکنند.

حالا گیرم مردم ما نه دلار می خرند و نه سکه. اوضاع کسب و کار و کارافرینی کشور بسیار مهم تر است. این روزها تب استارتاپ و کارافرینی بالا است. یک سوال از شما عزیزان میپرسم، چند درصد از این استارتاپ هایی که شکل میگیرند به سوددهی می رسد؟ 

آیا همه استارتاپ ها مثل اسنپ و زودفود و دیجی کالا و کافه بازار خواهند شد؟ فقط کمتر از 5% از استارتاپ ها در ایران به موفقیت مالی می رسند و بقیه به زباله دان تاریخ استارتاپ ها ریخته میشوند، باعث تاسف که این جمله رو گفتم ولی واقعیت دارد.

از تمام این بحث ها بگذریم باید خودمان آینده رو بسازیم، یک کارافرین نباید به آینده یک کشور کار نگاه کند. اگر میخواهید یه کسب و کار بی دردسر داشته باشید باید فکر کنید. یه کمی به استارتاپ های موفق نگاه کنید، اولویت بیشتر آن ها حل مشکلات مردم میباشد. 

منبع: مطالب اختصاصی مدرسه کسب و کار

نویسنده: سید حسین سعادتمند 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است