// ۰۵ اسفند ۹۶ ، ۰۴:۰۸

برای شروع هر کاری قبل از اینکه به سرمایه مورد نیاز فکر کنید باید به نیروی انسانی که قرار است اهرم محرک آن کار باشد بیندیشید. داشتن یک تیم موفق کاری مهمترین چیزی است که می‌تواند به شما در پیشبرد اهدافتان کمک شایانی کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا۴ ویژگی که یک تیم موفق کاری را می سازد را بدانید.

۱. افراد یک تیم کاری موفق صادقانه مشکلات کار را با شما در میان می‌گذارند.

اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و کارشناسان زیادی را به تیم کاری تان دعوت کرده اید توجه کنید که کدام یک از آنان صادقانه و البته کارشناسانه مشکلات کار را با شما در میان می‌گذارند و هشدارهای لازم را به شما می دهند. به صرف اینکه یک نفر از شما تعریف و تمجید کند و شما را به ادامه راه تشویق کند نمی توانید یک کسب و کار راه بیندازید. البته ایراد گرفتن های الکی هم اصلا خوب نیست ولی اینکه یک نفر تمام جوانب کار را سنجیده باشد و حتی اگر به ضرر خودش هم تمام شود اما مشکلات کار را با شما در میان بگذارد نشان از تشکیل یک تیم کاری موفق و خوب است.

۲. افراد یک تیم موفق کاری باید شما را به ادامه کار با آنها ترغیب کنند.

نخستین سوالی که در ساختن یک تیم موفق کاری باید به آن توجه کنید این است که آیا رفتار و کردار این شخص که قرار است در تیم شما باشد باعث ترغیب شما برای همکاری با وی می شود یا خیر؟ آیا در رفتار و مدل کار کردن او بازده کافی را می‌بینید که باعث افتخارتان است که کنارش در یک کسب و کار فعالیت میکنید؟ آیا تعهد و خلاقیت او بر شما تاثیر می‌گذارد و آیا باعث رشد و حرکت بیشتر شما می شود؟

هر کارمندی در شرکت، بدون توجه به قانون خاص خودش، توانایی ترغیب کردن شما را دارد. به دنبال کارمندانی باشد که شما را تشویق می‌کنند تا بهترین باشید و مطمئن باشید به آن‌هایی که عملکردشان استانداردهای کیفیت کسب و کار افزایش می‌دهد، پاداش داده اید.

۳. افراد یک تیم کاری موفق خودشان روحیه بخش و انگیزه بخش هستند

حتما شما هم در محیط هایی کار کرده اید که مدام مجبور هستید به کارمندان تان روحیه بدهید و اگر از وضعیت توجه به آنها غافل شوید اوضاع و احوالتان بدجور به هم بریزد. کار کردن با تیمی از افراد که مدام مجبور هستید خشنود نگه شان دارید و دغدغه ارتقا و پاداش آنها لحظه ای آرامتان نمی گذارند واقعا وحشتناک است. برای ساختن یک تیم موفق کاری باید با افرادی کار کنید که به طور بالقوه نیروی انگیزه بخشی هستند. غر نمی زنند. خشنود هستند. بابت محبت ها و توجه شما سپاسگزار هستند و نیروی منفی به سازمان تان تزریق نمی کنند.

هرچه زودتر  گزینش افراد تیم تان را شروع کنید و نیروی ذهنی و روحی خود را صرف کارمندان منفی و ملال آور نکنید.

۴. افراد یک تیم کاری موفق ویژگی هایی دارند که شما را مشعوف و مغرور از داشتن شان میکند.

اگر برای راه اندازی یک کسب و کار در حال برنامه ریزی هستید خوب است به این نکته توجه کنید که قبل از انتخاب قطعی افراد تیم تان باید به تک تک آنها در آرامش بیندیشید و سپس ببینید چه احساسی درباره آنان داشتید. باید ببینید مغز و قلب شما درباره این افراد چه پیامی می دهند.

کریس لستر، مدیرعامل آژانس فناوری و ارتباطات راهبردی برند که در واشنگتن واقع است، پیشنهاد می‌کند از خودتان بپرسید آیا پس از اندیشیدن به کارمندان تان می‌توانید بگویید «خدا را شکر که این شخص اینجا‌ است». اگر نمی‌توانید، نگاه دقیق تری به آن کارمند بیاندازید، از خودتان بپرسید چه چیزی ممکن است در استخدام و همکاری بااو اشتباه باشد و سپس به سرعت اقدامات لازم را  به کار گیرید. شاید بتوانید با آن فرد حرف بزنید و از احساسات منفی خود کم کنید. یا شاید عیب کار را در جای دیگری پیدا کنید و بتوانید به احساسات و تفکرات مثبت تری نسبت به آن شخص دست پیدا کنید.

چیزی که مسلم است این است که یک تیم کسب و کار خوب و موفق نیاز به افراد تاثیرگذار و مثبت دارد. سعی کنید برای ساختن تیم تان وقت بیشتری بگذارید و از تمام توانتان برای این کار استفاده کنید. حتم دارم موفق می شوید.

منبع: بازده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۱

  1. علی اصغر | ۰۹ اسفند ۹۶ ، ۱۷:۲۴ | لینک
    برای کار تیمی به مدیریت مشارکتی نیاز هست
    • سید حسین سعادتمند | ۹ اسفند ۹۶، ۲۰:۴۹
      کار تیمی که وظایف هر فردی معلوم باشه و البته یک مدیر عادل و حرفه ای بالاسرش باشه.