// ۱۶ فروردين ۹۷ ، ۰۳:۵۴

تلگرام اپلیکیشن پیام‌رسانی است که تنها در عرض ۲۴ ساعت بعد از ارائه، هفت میلیون کاربر جدید جذب کرد. بسیاری معتقدند دلیل این موفقیت، ترکیب ویژگی‌های اپلیکیشن واتس‌اپ و اسنپ‌چت بوده است. تلگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد با افرادی که شماره تلفنشان را ذخیره کرده‌اند یا افرادی که نام کاربری عمومی و قابل جستجو دارند ارتباط برقرار کنند. تلگرام رابط کاربری برنامه‌نویسی (API) و پروتکل متن بازی دارد که به کاربران نشان می‌دهد آیا پیغامشان توسط طرف مقابل دریافت و خوانده شده است یا خیر. بسیاری از ویژگی‌های تلگرام مانند ویژگی‌های اپلیکیشن واتس‌اپ است؛ اما یک ویژگی منحصربه‌فرد آن را از واتس‌اپ متمایز می‌کند. تلگرام برخلاف واتس‌اپ قابلیت فرستادن پیام‌ تصویری دارد و کاربر می‌تواند با تنظیم یک تایمر این پیغام‌ها را خودبه‌خود پاک کند که این ویژگی شبیه یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن اسنپ‌چت است. البته دریافت‌کننده‌ی پیغام می‌تواند پیش از از بین رفتن عکس از آن اسکرین‌شات بگیرد. اپلیکیشن تلگرام دارای یک سیستم امنیتی پیشرفته است که درواقع با استفاده از سرورهایی که در کل دنیا پخش شده‌اند، میزان امنیت و سرعت خود را بالا می‌برد. ویژگی چت مخفی این اپلکیشن از رمزنگاری در مقصد و الگوریتم تضمین‌شده استفاده می‌کند و ترکیبی از امنیت و سرعت بالا را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن مبتنی بر فضای ابری است و به کاربران اجازه می‌دهد از طریق دستگاه‌های مختلف به پیام‌های خود دسترسی داشته باشند. هیچ محدودیتی برای حجم اطلاعات وجود ندارد و نیازی به پرداخت هزینه و خرید اشتراک برای استفاده از تلگرام نیست. همچنین از هیچ تبلیغی در این اپلیکیشن استفاده نشده است. تلگرام امکان ارسال و به اشتراک‌گذاری هر نوع فایلی را برای کاربران مهیا کرده است؛ به‌طوری که کاربر نیازی به نصب سایر اپلیکیشن‌ها ندارد. اگر شما هم از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، بهتر است با راه‌های استفاده‌ی کاربردی‌تر از آن آشنا شوید و استفاده‌ای هدفمند و مفید از این اپلیکیشن داشته باشید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی تعدادی از این راه‌ها می‌پردازیم.

telegram

۱- پست‌های جالب و مرتبط با صنعت کاری خود را دوباره به اشتراک بگذارید

در صورت پیدا کردن مقاله، فایل، عکس یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید با صنعت کاری شما در ارتباط است، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. معرفی کردن خودتان به‌عنوان فردی علاقه‌مند در یک صنعت مشخص، شناختن دیگران و صحبت کردن با آن‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش شبکه‌ی ارتباطی و افزایش دنبال‌کنندگان است. فراموش نکنید مطالبی که به اشتراک می‌گذارید باید از منابع معتبری تهیه شده و از نظر معنایی ارزشمند باشند. هرقدر میزان خلاقیت ونوآوری مطالب و ایده‌هایی که به اشتراک می‌گذارید بیشتر باشد، افراد بیشتری به سمت شما جذب خواهند شد.

۲- ابزار خودتان را روی رابط کاربری برنامه‌نویسی تلگرام بسازید

تلگرام یک اپلیکیشن متن باز است و اجازه‌ی دسترسی به کد منبع خود را به تمام افراد علاقه‌مند می‌دهد. بنابراین همه می‌توانند با استفاده از کد تلگرام و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، پیام‌های شبیه به پیام‌های تلگرام را روی پلت‌فرم خود پیاده‌سازی کنند. البته تلگرام امکاناتی بیشتر از ربات‌ها را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است و این افراد می‌توانند با استفاده از کدهای تلگرام، اپلیکیشن منحصر به خودشان را با افزودن ویژگی‌های دلخواه طراحی کنند.

telegram

۳- تبلیغات مداوم را کنار بگذارید

اگر از اپلیکیشن تلگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که تبلیغ کردن محصولات و خدمات به‌طور مداوم به هیچ عنوان مفید نخواهد بود. کاربران به پست‌هایی علاقه‌مند هستند که ارتباط برند با مشتری را افزایش می‌دهند، نه اینکه تنها یک محصول یا خدمات خاص را تبلیغ کنند. ارتباطات عمیق کلید اصلی ایجاد حس تعلق مشتری با برند است. برای انجام این کار سعی کنید مواردی که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است پیدا کنید و با صحبت کردن در مورد این مسائل ،محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

۴- مسابقات کوچک برگزار کنید

مطرح کردن یک سؤال یا برگزاری مسابقات کوچک کمک می‌کند ترافیک زیادی به سایت شما هدایت شود. هدایایی که برای برندگان مسابقه در نظر گرفته می‌شود کاربران را تشویق می‌کند که پست شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. به‌عنوان مثال دریافت تعداد بیشتر لایک یا گرفتن عکس سلفی با محصول مورد نظر ایده‌های خوبی برای مسابقه هستند. همچنین طراحی رأی‌گیری‌های تلگرام دنبال‌کنندگان را تشویق می‌کند که ارتباط بیشتری با شما و سایر کاربران برقرار کنند. پس برای انجام این کار کافی است ایده‌ی جالب خود را با کاربران مطرح کنید و قوانین مسابقه را به آن‌ها توضیح دهید.

۵- لینک سایر شبکه‌های اجتماعی خود را در صفحه‌ی معرفی قرار دهید

برای افزایش محبوبیت خود از دنبال‌کنندگان بخواهید از پروفایل شما در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام،توییتر، فیسبوک و حتی لینکدین بازدید کنند. معرفی لینک شبکه‌های اجتماعی در تلگرام نه‌نها در زمان صرفه‌جویی می‌کند، بلکه به افزایش سهولت دریافت پیام‌ها از سایر سایت‌ها نیز کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که اگرچه لینک دادن به سایر شبکه‌های اجتماعی حرکت هوشمندانه‌ای است، اما در انجام آن نباید زیاده‌روی کنید. هر شبکه‌ی اجتماعی صدای مخصوص به خود دارد و پست‌هایی که در آن به اشتراک گذاشته می‌شوند باید با فرهنگ آن شبکه‌ی اجتماعی همخوانی داشته باشند. به‌عنوان مثال لینکدین شبکه‌ی اجتماعی مخصوص کسب‌وکار است و نباید پست‌هایی غیر مرتبط با این موضوع در آن به اشتراک گذاشته شود.

telegram

۶- لطف دیگران را جبران کنید

اگر کاربری پست شما را به اشتراک گذاشت سعی کنید لطف او را جبران کنید. توجه کردن به علاقه‌مندی دنبال‌کنندگان تأثیر فوق‌العاده خوبی روی ‌آ‌ن‌ها می‌گذارد و آن‌ها را تشویق می‌کند کانال یا گروه شما را به دیگران معرفی کنند.

۷- حضور اجتماعی خود را افزایش دهید

تهیه‌ی ایمیل‌های جالب، تولید محتوا در وبلاگ شخصی و ساختن محتوای صوتی و ویدئویی از راه‌های جذب مخاطب هستند. با تهیه این مدل محتوا و به اشتراک‌گذاری آن در تلگرام می‌توانید ترافیک سایت را بالا ببرید و تعداد دنبال‌کنندگان را افزایش دهید. برای دیده شدن بهتر است در بحث‌های مرتبط با صنعت کاری خود شرکت کنید و به سؤال دیگران پاسخ دهید. در پایان پاسخ می‌توانید از آن‌ها دعوت کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر از وب‌سایت شما بازدید کنند یا در کانال تلگرام عضو شوند.

تلگرام پیام‌رسانی است که هم برای ارسال و دریافت پیغام‌های شخصی کاربر دارد و هم برای بازاریابی محصولات استفاده می‌شود. بنابراین هر برندی با تولید محتوای باکیفیت می‌تواند از خدمات رایگان این اپلیکیشن استفاده کند و تعداد مشتری‌های خود را افزایش دهد.

منبع: زومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است