// ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۱۱

اگر می‌خواهید به نتایج فوق‌العاده و دستاوردهای عالی برسید، باید به‌جای تکرار مسیرهای گذشته، برنامه‌ی جدیدی تنظیم کنید که پتانسیل‌های شما را به حداکثر می‌رساند. بسیاری از مردم در حال تلاش و جستجوی موفقیت هستند، ‌اما کارهای یکسانی را انجام می‌دهند و مسیر مشابهی را طی می‌کنند و سرانجام به همان نقطه‌ای می‌رسند که از آنجا کار خود را شروع کرده بودند. طبیعی است که تکرار مسیرهای گذشته به نتیجه‌ی جدیدی ختم نمی‌شود. تنها افرادی که از روحیه‌ی مزیت جویی برخوردارند، مسیر دشوارتر را انتخاب می‌کنند و به موفقیت می‌رسند.

ما با پیروی از الگوهای عادی و روزمره، به نتایج عالی دست پیدا نمی‌کنیم. مزیت‌های فوق‌العاده مستلزم پیگیری الگوها و نمونه‌های فوق‌العاده است.

سخت‌کوشی و تلاش بیشتر

ناپلئون هیل یکی از افرادی است که غالباً با نگرش و روحیه‌ی مزیت‌جویی خود شناخته می‌شود. هیل معتقد است زندگی روزمره‌اش را با تکنیکی که آن را فرمول QQMA نامیده، به جلو می‌برد. تکنیک QQMA برگرفته از سه فاکتور اصلی است: کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید، کمیت خدماتی که ارائه می‌دهید، نگرش و گرایش ذهنی شما در قبال خدماتی که ارائه می‌کنید. هیل تلاش می‌کند در هر یک از این زوایای خدمات خود، یعنی کیفیت، کمیت و نگرش، عالی عمل کند.

فرمول QQMA می‌تواند زندگی ما را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. ما باید در جستجوی ماکزیمم پتانسیل خودمان باشیم و روحیه‌ی تعالی را به هر کاری که انجام می‌دهیم، وارد کنیم. شاید همیشه بی‌عیب و نقص نباشیم، اما باید به تلاشمان ادامه دهیم.

Do everything with excellence

همه‌ی کارها را به‌خوبی تکمیل کنید

راه‌های زیادی برای سخت‌کوشی و تجسم بخشیدن به روحیه‌ی تعالی وجود دارد. یکی از گام‌هایی که به این هدف کمک می‌کند، این است که در اسرع وقت به پیام‌ها و ایمیل‌های مهم پاسخ دهید. دیوید ملتزر مؤسس و مدیرعامل شرکت بازاریابی اسپرت وان تئوری جالب و ساده‌ای را مطرح می‌کند: «همین حالا انجامش بده». به این معنی که کاری را که می‌توانید هم‌اکنون انجام دهید، به تعویق نیندازید، زیرا در غیر این صورت هزینه و زمان خود را هدر می‌دهید. این تئوری ساده، یکی از نمودهای سخت‌کوشی به شمار می‌رود.

آیا تابه‌حال متوجه شده‌اید که موفق‌ترین افراد عادت دارند صبح زود از خواب بیدار شوند؟ سحرخیزی و روتین‌هایی نظیر مدیتیشن، نوشتن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها به شما کمک می‌کند زندگی بهتری را تجربه کنید.

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانید در این راستا انجام دهید، ارتباط برقرار کردن با افرادی است که خدمات شما را بررسی و ارزیابی می‌کنند و نظرشان را برای شما ارسال می‌کنند. سعی کنید انتقادات آن‌ها را به‌خوبی درک کنید و به این منظور، همه‌ی انرژی و تلاشتان را به کار بگیرید.

چرا آن‌ها احساس مثبتی نسبت به خدمات (یا محصولات) شما ندارند؟ چه ویژگی‌ها یا زوایایی از کار شما موردپسند مخاطبین نیست؟ سعی کنید نگاه منتقدین را کاملاً درک کنید و بر همین اساس محتوای تبلیغاتی را اصلاح کنید. به‌این‌ترتیب حتی می‌توانید مخالفان سرسخت را به طرفداران دائمی خود تبدیل کنید.

Success and excellence in sales

موفقیت در فروش، به استقامت در برابر پاسخ‌های منفی بستگی دارد

سخت‌کوشی و تلاش بیشتر در هر زمینه‌ای، احتمال موفقیت را بالا می‌برد. اما در دنیای کسب‌وکار این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. مطالعات موسسه‌ی مارکتینگ دونات نشان می‌دهد که اولین جلسه‌ی ملاقات با مشتریان بالقوه، تنها دو درصد از فروش را تضمین می‌کند. به عبارتی ۹۸ درصد فروش نهایی، به تلاش بیشتر شما بستگی خواهد داشت. شما باید علاقه‌ی مخاطبین را تحریک کنید، یک چشم‌انداز خاص را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و مهم‌تر از همه، برای توسعه‌ی این چشم‌انداز تلاش بیشتری به خرج دهید.

مقاومت و پشتکار و پیگیری بخش مهمی از این تلاش مازاد شما محسوب می‌شود، حتی زمان‌هایی که پاسخ منفی شنیده‌اید. به گفته‌ی دیوید پیپلز، نویسنده‌ی کتاب «ماکزیمم فروش»، اغلب فروشندگان درست زمانی که باید پایداری بیشتری از خود نشان دهند، تسلیم می‌شوند و کوتاه می‌آیند:

  • ۴۴ درصد از فروشندگان پس از شنیدن اولین پاسخ منفی، تسلیم می‌شوند.
  • ۲۲ درصد از آن‌ها پس از دومین پاسخ منفی، کنار می‌روند.
  • ۱۴ درصد از آن‌ها پس از سومین پاسخ منفی دست از تلاش برمی‌دارند.
  • ۱۲ درصد از آن‌ها پس از شنیدن چهارمین پاسخ منفی، کنار می‌روند.

کارشناسان توصیه می‌کنند حداقل تا پیش از سومین پاسخ منفی، به تلاش ادامه دهید. به‌مرورزمان یاد می‌گیرید که هر پاسخ منفی، واقعاً چه معنایی دارد. به‌عنوان‌مثال زمانی که یک مشتری اظهار می‌کند بیش‌ازحد گرفتار است و برای ملاقات با شما وقت ندارد، یا بهانه‌هایی از این قبیل، باید او را در شمار افرادی قرار دهید که ارزش دوباره سعی کردن را دارند.

نکته‌ی آخر

درست است که نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد کارهایمان را عالی و بی‌نقص انجام دهیم، اما مهم این است که از تلاش کردن ناامید نشویم و بهترین‌ها را از خودمان انتظار داشته باشیم. به عبارتی، از دنبال کردن روحیه‌ی تعالی لذت ببریم.

فرمول QQMA ناپلئون هیل و فلسفه سخت‌کوشی و تلاش بیشتر، به ما کمک می‌کند فرای روزمرگی‌ها، آنچه را از زندگی می‌خواهیم، به دست آوریم.

منبع: زومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است